ELMALI TURTA


Çok beğenilen elmalı turta tarifini paylaşmak istiyorum.

Hamuru için malzemeler
  • 2 yumurta
  • 250 gr. oda sıcaklığında margarin ya da tereyağı (ben tereyağı kullandım)
  • 8 kaşık toz şeker
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu (un ile birlikte eklenirse daha başarılı bir sonuç elde edilir)
İç harcı için malzemeler
  • 5 kırmızı elma
  • 5 kaşık toz şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • istenildiği kadar ceviz içi (Yarım su bardağı ceviz yeterli olabilir)
Yapılışı

  • Bir kapta yumurtalar kırılıp ardından şeker  ve tereyağı  vanilya eklenerek karıştırılacak.

  • Kabartma tozu ve aldığı kadar un eklenip yoğurulacak. Hamur kulak memesi yumuşaklığında ve dağılmayacak hale geldiğinde bir kenarda dinlendirilecek

  • İç harcı için elmalar rendelenerek şeker eklenip karıştırılarak ocakta suyunu çekene kadar pişirilecek. Son aşamada tarçın ve ceviz eklenerek ocaktan alınacak.

  • Hamur merdaneyle açılıp bir kısmı üzerini şekillendirmek üzere ayrıldıktan sonra pişirilecek kaba ya da kalıba konulacak. (Ben pasta kalıbının altına yağlı kağıt sererek bu işlemi gerçekleştirdim) Hamurun kenarları ince hamur tabakasıyla yükseltildikten sonra elmalı iç harç orta bölüme düzgün bir şekilde sürülecek. 

  • Aynı şekilde önceden ayrılan hamurları ince bir şekilde şeritler halinde elmalı harcın üzerine koyarak süslenecek. En son üst kenara da ince bir şerit halinde hamur konulursa görüntü daha da güzel oluyor. Hamur olan üst kısımlara yumurta sarısı sürülerek fırına hazır hale getirilecek.

  •  180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilecek. Çok fazla kızarmasına gerek yok elmalı kurabiye kıvamında pişirilebilir. 

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım.Süper gözüküyor, çokta severim :)

    YanıtlaSil
  2. Yorum için çok tesekkur ediyorum

    YanıtlaSil
  3. of of bayılırım. saol tarif için. denerims :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasil sevindim. Yorum için çok tesekkur ediyorum

      Sil
  4. baaak son yazıma amaaağğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam simdi sana geliyordum. Yine her zamanki tatlılığın:))

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar deep den geliyorum :) Elmalı turtaya bayılırım , deneyeceğim inşallah :) blogunuzun izleme butonunu göremedim ? Blogum ilginizi çekerse banada beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Tam denemelik tarifler... Ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın. Yorum için çok tesekkur ediyorum.

      Sil
  8. Ay çok severim ama yapabilir miyim bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki de yaparsin. Vakit ayırdıktan sonra neden olmasın:)

      Sil
  9. Fazla yiyemesem de çok severim elmalı turta,yakın zamanda ablamla birlikte yaptık, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamandır burayla ilgilenmiyordum ya yorumlara cevap yazmamışım kusura bakmayın. Yorum için teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar